Praktijkinformatie
| Maandag | Telefonisch bereikbaar tussen 9:00 en 12:00 | 
| Dinsdag | 8:00 – 20:30 | 
| Woensdag | Gesloten | 
| Donderdag | 8:00 – 17:00 | 
| Vrijdag | 7:30 – 15:30 | 
De kosten en uitgebreidheid van een bezoek aan de mondhygiënist zullen per gebitssituatie en zorgadvies variëren. Elke behandeling is gekoppeld aan een code, vergezeld van een omschrijving die duidelijk maakt wat de betreffende behandeling, ook wel prestatie, inhoudt. Consultatie en diagnostiek C-code, Preventieve mondzorg M-code, Tandvleesbehandelingen T-code.
Preventieve mondzorg valt onder de codes M01/M03 en kost €17,01 per 5 minuten behandeltijd. Wanneer u een uitgebreid behandeltraject hebt afgerond en de nazorgfase ingaat, waarin uw mondgezondheid stabiel is en gericht op behoud van de huidige situatie, zal de bijbehorende code T042 (consult parodontale nazorg) zijn, met een tarief van €115,31, of T043 (uitgebreid consult parodontale nazorg) voor €153,25
Tijdens het eerste bezoek breng ik o.a de conditie van uw tandvlees in kaart, Afhankelijk van wat hier voor nodig is kunnen hier extra kosten aan verbonden zijn. C014/C015/T032.
Behandelingen worden gedeclareerd conform de tarieven van de NZA (Nederlandse Zorgautoriteit): NZA Tarieven. Wanneer de verwachting is dat uw behandeling boven de €250 uitkomt, ontvangt u een begroting. U kunt aan de hand van deze begroting nagaan of (een deel van) de kosten vergoed wordt door uw zorgverzekering. Let op: de praktijk heeft geen contracten met zorgverzekeraars (niet-gecontracteerde zorg).
Algemeen
- Er wordt gewerkt volgens de WIP richtlijnen.
- Bij uw eerste bezoek neemt u een geldig legitimatiebewijs mee.
- Wanneer u (meerdere) medicijnen heeft,wil ik u vragen een uitdraai hiervan mee te nemen. (deze kunt u opvragen bij uw huisarts of apotheek)
- Indien een behandeling € 250,- of meer gaat kosten krijgt u hiervan een begroting, u bent zelf verantwoordelijk om na te gaan of uw behandeling al dan niet binnen uw aanvullende verzekering valt.
- U mag altijd besluiten om een geadviseerde behandeling niet te ondergaan, dit zal dan worden beschreven in het informed consent.
- Geef wijzigingen in uw gezondheid/medicatie en zorgverzekering tijdig door, zo ook verhuizingen en het eventueel wijzigen van uw e-mailadres.
- Waak zelf over uw eigendommen. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen.
Uw afspraak
- U ontvangt een afspraakherinnering d.m.v. een email, waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. U bent en blijft zelf verantwoordelijk voor het nakomen van uw afspraak.
- U kunt uw afspraak kosteloos 24 uur voor aanvang annuleren.
- Zegt u de afspraak niet (tijdig) af, dan kan de gereserveerde tijd in rekening gebracht worden.
Privacy
- Wij vinden uw privacy belangrijk en hechten dan ook veel waarde aan de bescherming van persoonsgegevens. Middels de privacyverklaring willen we u op transparante wijze informeren over hoe binnen de praktijkvoering wordt omgegaan met persoonsgegevens en op welke wijze de bescherming wordt gewaarborgd. Tijdens uw eerste bezoek zal ik u vragen het AVG formulier te ondertekenen, waarmee u aangeeft akkoord te gaan voor de verwerking van uw gegevens en dat u op de hoogte bent van de privacyverklaring.
- De praktijk is rolstoelvriendelijk
Bent u niet tevreden ?
Er kunnen zich onverhoopt situaties voordoen waarover u niet tevreden bent, of waarover u een klacht wilt indienen. U kunt dit met mij bespreken zodat we samen kunnen zoeken naar een oplossing.
Komen we er niet aan uit of wilt u rechtstreeks een klacht indienen dan verwijs ik u naar de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)
